AKTUELNO!

20.05.2019 | Gostovanje dr Vesne Rakić u emisiji Dobro jutro Srbijo na TV Happy.. | Detaljnije
  24.12.2018 | Gostovanje dr Vesne Rakić u emisiji Život plus na TV Studio B.. | Detaljnije
  06.11.2018 | Posledice nestručnog ubrizgavanja filera rešavaju hirurzi plastičari.. | Detaljnije
  05.09.2018 | Gostovanje Dr V. Rakić na RTS-u na temu Tretmani ulepšavanja pod lupom, uvode se stroža pravila.. | Detaljnije
  08.07.2018 | Nov čanak u dnevnom listu Politika "Odu po lepotu pa plastičnog hirurga pošalju na sud" | Detaljnije
  01.06.2018 | Nova knjiga dr Vesne Rakić "Ekspertiza naruženja" | Detaljnije
  01.04.2018 | Gostovanje Dr V. Rakić na RTS1 Tv u Dnevniku 3 na temu Karcinom dojke, rekonstrukcija dojke.. | Pogledajte video
  16.12.2017 | Gostovanje Dr V. Rakić na TV Studio B u emisiji "Biljana za Vas" na temu Vaginoplastika.. | Pogledajte video
  15.10.2017 | Gostovanje Dr V. Rakić na RTS1 Tv u Dnevniku 1 na temu Karcinom dojke izlečiv ako se otkrije na vreme.. | Pogledajte video

Vaginalna atrofija

Šta je vaginalna atrofija?

vaginalna atrofija.jpg

Pre menopauze koža i tkivo oko vagine su meki i vlažni zbog sluzi koje proizvode žlezde grlića maternice. Estrogen utiče na ove žlezde. Estrogen utiče i na tkivo vagine, uzrokujući da sluznica vagine bude deblja i elastičnija. Estrogen podstiče ćelije koje oblažu vaginu na proizvodnju glikogena, koji obezbedjuje prisutnost korisnih bakterija koje štite vaginu od infekcija.

Posle menopauze jajnici proizvode manje estrogena. Nedostatak estrogena dovodi do stanjivanja tkiva oko vagine, a smanjuje se i broj žlezda koje stvaraju sluz. Takođe se gubi i tkivo oko genitalija.

U suštini ove hormonalne promene čine vaginu kraćom i manje elastičnom dok koža postaje bleda. Obično je potrebno više meseci ili godina  da se ove promene razviju. Treba imati na umu da variraju od žene do žene. Atrofični vaginitis je medicinski izraz za stanje kad te promene dovedu do uznemirujućih simptoma.

Simptomi vaginalne atrofije

Opisane promene mogu proći bez simptoma. Međutim, velik broj žena oseća sledeće simptome:
Bolni polni odnos, nelagodnost,svrab,peckanje,osećaj suvoće,izmenjen vaginalni sekret kao i urinarni problemi (potreba hitnog pražnjenja bešike,česte urinarne infekcije).

Lečenje

Lečenje vaginalne atrofije je jednostavno i uspešno. Podrazumeva hormonalnu terapiju i nanošenje estrogenskih krema i gelova kao i terapiju Femili lift laserom. Ukoliko se i pored preduzete terapije, opisani simptomi ne povlače, neophodno je uraditi biopsiju izmenjene sluzokože. Tako će se otkloniti ili potvrditi sumnja da se radi o Lihen sklerozi ili karcinomu.

Povezan tekst: Šta je Lihen skleroza...